Τετάρτη 10 Απριλίου 2013

Είναι αγράμματοι…

Ξένιος Δίας

Σημειώσεις ενός μετανάστη 

Η Μάγια και ο Γεννάδιος έχουν γεννηθεί στη Ρωσία, είναι Ελληνες πολίτες και ζουν στην Ηλιούπολη. Ο Γεννάδιος εργάζεται στην οικοδομή με 30 ευρώ την ημέρα. Για 6 χρόνια είχε πάει μετανάστης στην Ολλανδία και στο εργοστάσιο όπου δούλευε υπάρχει ακόμα μια φωτογραφία του που γράφει «ο καλύτερος Ελληνας εργαζόμενος της χρονιάς». Η Μάγια μέχρι πρόσφατα δούλευε στον «Αστέρα» και έχει σπουδάσει νομική. Μας περιγράφουν την επίθεση που δέχτηκαν από τα μέλη της Χρυσής Αυγής. Ηταν 9 η ώρα το βράδυ και οι καφετέριες, γεμάτες κόσμο.

Γεννάδιος: Σταματήσαμε με το αμάξι στην πλατεία της Αργυρούπολης. Κατέβηκα και ρώτησα στα ρωσικά τη γυναίκα μου τι τσιγάρα θέλει. Δεν πρόλαβε να μου απαντήσει κι άκουσα να βρίζουν τη μητέρα μου και αμέσως μου έδωσαν μια μπουνιά στη μύτη. Επεσα κάτω. Κρατούσα τα χέρια μου γύρω απ’ το κεφάλι. Με χτυπούσαν νομίζω δέκα άνδρες με τα πόδια σε όλο το σώμα μου.

Μάγια: Επαθα σοκ. Βγήκα από το αμάξι και άρχισα να φωνάζω «βοήθεια, αστυνομία». Ξαφνικά δυο άτομα με πιάσανε απ’ τα μαλλιά και με χτυπούσαν στην πλάτη. Φώναζα «βοηθήστε μας» αλλά κανένας δεν βοήθησε. Ακούστηκε ότι έρχεται η αστυνομία και οι φασίστες άρχισαν να τρέχουν, όμως δυο έτρεχαν στο κεντρικό δρόμο και τους έβλεπα. Ηρθαν με μοτοσικλέτα οι αστυνομικοί και τους δείξαμε τους δυο που έτρεχαν. Ανέβηκαν και τους κυνήγησαν. Ο άντρας μου ήταν μέσα στα αίματα. Οταν γύρισαν, είπαν «μας φύγανε». Ελεγαν ψέματα γιατί εμείς ακόμα τους βλέπαμε. Είμαστε Ελληνες πολίτες, πληρώνουμε φόρους, χαράτσια, δουλεύουμε και δεν έχουμε προστασία από πουθενά. Ο ένας φορούσε το σήμα της Χρυσής Αυγής. Μας έλεγαν οι αστυνομικοί «πού να πάτε τώρα, να κάνετε καταγγελία κατά αγνώστων. Δεν θα γίνει τίποτα, αυτοί είναι παντού».

Γεννάδιος: Ακόμα φοβάμαι. Προχθές είχε έρθει η Πυροσβεστική για κάποιο λόγο και χτύπαγε την πόρτα. Νόμιζα ότι πάλι είναι οι φασίστες. Φοβάμαι για την οικογένειά μου, για τον μικρό μου αδελφό. Πιστεύω ότι δεν υπάρχει δικαιοσύνη. Αισθάνομαι ότι δεν έχω ασφάλεια πλέον. Σήμερα είμαι εγώ που γλίτωσα και δεν με σκότωσαν, αύριο; Αυτοί χτυπάνε για να σκοτώσουν.

Μάγια: Οι μετανάστες δουλεύουν από το πρωί μέχρι αργά το βράδυ στις δουλειές που δεν κάνουν οι Ελληνες. Αν φεύγανε οι μετανάστες, η Ελλάδα θα κατάρρεε. Αυτοί οι φασίστες είναι απόγονοι του Χίτλερ. Ετσι ξεκίνησε και ο Χίτλερ και έγινε το μεγάλο κακό. Εχουμε ελληνικές ρίζες, αλλά, θες να σου πω την αλήθεια; Σιχάθηκα αυτόν τον λαό. Με τόσες αδικίες, τόσο ρατσισμό, όπου πάω για δουλειά ρωτούν από πού είμαι, μπαίνω σε ταξί κι ο ταξιτζής μιλάει για… Ρωσίδες. Για μένα αυτοί οι ναζί στην Ελλάδα είναι αγράμματοι, δεν έχουν παιδεία και μόρφωση, αναρωτιέμαι τι μαθαίνουν στα παιδιά στα σχολεία.

Επιμέλεια: Μοχαμάντ Βαχέντι και Χάλεντ Τάχερ. Ο ένας είναι πρόσφυγας, ο άλλος έχει την ελληνική ιθαγένεια.
http://www.efsyn.gr/?p=38405/ via roz karta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου