Ο σφοδρός ανταγωνισμός ανάμεσα σε εταιρίες συλλογής και
συσσώρευσης ηλεκτρονικών δεδομένων, με λεπτομερείς πληροφορίες για τους
καταναλωτές, εντείνεται, ενώ εξακολουθούν να μην ελέγχονται από
κυβερνήσεις σε οποιαδήποτε χώρα. Ο ανταγωνισμός, μας πληροφορούν οι Financial Times,
σπρώχνει προς τα κάτω την τιμή δεδομένων που αφορούν το σπιτικό ή προσωπικά
στοιχεία σε κλάσματα του ενός σεντ.
Τα τελευταία χρόνια, η εποπτεία-παρακολούθηση των καταναλωτών
έχει εξελιχθεί σε μια βιομηχανία πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων. Οι
σούπερ-χαφιέδες, χωρίς έλεγχο, συσσωρεύουν πληροφορίες από πλοηγήσεις στο
διαδίκτυο, κοινωνικά δίκτυα, ιστορικά κατανάλωσης και δημόσια αρχεία, μεταξύ
άλλων πηγών.
Τα δεδομένα είναι ένα συνονθύλευμα που καλύπτει κάθε τομέα
της ζωής. Οι προκύπτοντες φάκελοι περιλαμβάνουν χιλιάδες λεπτομέρειες σχετικά
με τα άτομα, συμπεριλαμβανομένων των προσωπικών ασθενειών, τα αποτελέσματα
ερευνών για το πιστωτικό αξιόχρεο πολιτών, ακόμη και ημερομηνίες λήξης για τις
έγκυες γυναίκες. Οι εταιρείες τροφοδοτούν τις λεπτομέρειες σε αλγοριθμική
επεξεργασία για να καθορίσουν πώς να προβλέψουν και να επηρεάσουν τη
συμπεριφορά του καταναλωτή.
[…]
Σύμφωνα με πηγές της ιδιότυπης αυτής βιομηχανίας, τα
στοιχεία του προφίλ των περισσότερων ανθρώπων πωλούνται για λιγότερο από ένα
δολάριο στο σύνολο τους. «Δεν κοστίζει πολύ," δήλωσε ο Dave Morgan,
ιδρυτής μιας από τις πρώτες εταιρίες που χρησιμοποιούν δεδομένα από
πλοηγήσεις (web surfing) για ποιο στοχευόμενη διαφήμιση.
Καθώς οι βασικές πληροφορίες για τους καταναλωτές καθίσταται
ευρέως διαδεδομένες, οι μεσίτες δεδομένων εντοπίζουν ακόμη περισσότερες
λεπτομέρειες. Για 0,26 δολ. ανά άτομο, η LeadsPlease.com πωλεί τα ονόματα
και τις διευθύνσεις των ατόμων που πάσχουν από ασθένειες όπως ο καρκίνος, ο
διαβήτης και η κλινική κατάθλιψη. Οι πληροφορίες περιλαμβάνουν συγκεκριμένα
φάρμακα, όπως η φαρμακευτική αγωγή του καρκίνου με Methotrexate και το
αντικαταθλιπτικό Paxil, σύμφωνα με τις λεπτομέρειες τιμών που εξέτασαν οι Financial
Times.
Η LeadsPlease προσφέρει έκπτωση για «χοντρικές» πωλήσεις. Η
τιμή ενός αρχείου μειώνεται σε 0,14 δολάρια, αν ένας αγοραστής αγοράζει από
50.001 έως 100.000 ονόματα. Μια άλλη εταιρεία, η ALC Data, πωλεί μια λίστα των
καταναλωτών με συγκεκριμένες παθήσεις που ταξινομούνται από το πιστωτικό
αξιόχρεο. "Στη σημερινή οικονομία, η στόχευση υποψήφιων με καλό πιστωτικό
ιστορικό, με κακό, ή με έλλειψη του, μπορεί να επηρεάσει δραματικά τα
αποτελέσματα," αναφέρει η εταιρεία στο υλικό για το μάρκετινγκ της.
Οι πελάτες του βασικού φακέλου ασθενειών της ALC Data (MH2 Credit
Ailment Masterfil”) στους τελευταίους 12 μήνες περιλαμβάνουν τον
ασφαλιστικό όμιλο Blue Cross Blue Shield, την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας
Sprint Nextel και την TXU Energy (παροχή ενέργειας) του Τέξας, σύμφωνα με
τα στοιχεία χρήσης στην ιστοσελίδα του ALC.
Η ALC παρακολουθεί, επίσης, περισσότερο από το 80 τοις εκατό
του συνόλου των γεννήσεων ΗΠΑ και ανταγωνίζεται έντονα άλλους μεσίτες δεδομένων
στον τομέα των βρεφών. Η εταιρεία αυτή παρουσίασε πρόσφατα μια νέα βάση
δεδομένων, το Newborn Network, που περιέχει προγεννητικές και μεταγεννητικές
πληροφορίες για μητέρες, καθώς και θείες, γιαγιάδες, τους στενούς φίλους και
τους γείτονες. «Είναι μια κορεσμένη αγορά», λέει ο Lori Magill-Cook,
αντιπρόεδρος της ALC.
Η αμερικανική Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου και η Επιτροπή
του Κογκρέσου
ερευνά τη βιομηχανία μεσιτείας δεδομένων για να κατανοήσει
(υποτίθεται) τι γνωρίζουν οι εταιρείες αυτές και πώς οι πληροφορίες χρησιμοποιούνται.
Λίγοι νόμοι υπάρχουν στις ΗΠΑ που προστατεύουν το εχέμυθο των δεδομένων κάποιου
ατόμου.
Η βιομηχανία λειτουργεί με κάποιες κατευθυντήριες γραμμές
αυτο-ρύθμισης, που εμποδίζουν τη συλλογή των πληροφοριών για τα παιδιά και τα
ειδικά δεδομένα για την υγεία και τα οικονομικά ιδιωτών. Σύμφωνα με αυτές
τις «κατευθυντήριες γραμμές», όμως, η παρακολούθηση και η πώληση των
πληροφοριών που προέρχονται από ιατρικά αρχεία και συνταγές επιτρέπεται, όταν
τα ονόματα των ασθενών και άλλα στοιχεία ταυτοποίησης τους έχουν διαγραφεί. Οι
LeadsPlease και ALC αναφέρουν ότι συγκεκριμένες πληροφορίες για παθήσεις
ασθενών που πωλούν δεν προέρχονται από αυτά τα αρχεία, αλλά αποκαλύπτονται από
τα ηλεκτρονικά ίχνη των ίδιων των ασθενών.
_______
Ελεύθερη απόδοση του αρθρου «Companies scramble for consumer data», στους Financial
Times, από red rock
****
υγ
Ένα μόνο σχόλιο:
Αυτό που φαίνεται καθαρά είναι ότι οποιαδήποτε κίνηση κοινωνικής
δικτύωσης κάνουμε, σε οποιαδήποτε δραστηριότητα – καταναλωτική ή πολιτική – προβούμε, φακελωνόμαστε.
Τα στοιχεία τους τα δίνουμε εμείς οι ίδιοι, λένε οι μεσίτες δεδομένων.
Όντως «τους τα δίνουμε» και μάλιστα δωρεάν, αλλά δεν μπορούμε να το αποφύγουμε και
συνάμα να λειτουργούμε στον ηλεκτρονικό παρακόσμο
που έφτιαξαν για μας;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου